Mental Toughness – Kekuatan Mental Dibalik Keberhasilan Dalam Trading

Saya bisa mengajarkan kepada Anda tentang prinsip-prinsip sukses agar bisa profit konsisten.

Saya bisa memberitahukan kepada Anda apa saja proses trading yang benar.

Saya bisa menjelaskan kepada Anda tentang instrumen finansial apa yang bisa Anda tradingkan.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda hal-hal paling dasar dalam trading agar memiliki pondasi yang kuat seperti berpikir secara probablitas.

Saya bisa mengajarkan kepada bagaimana cara kerja kerugian dan bagaimana menghadapinya.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda apa itu Risk of Ruin (risiko bangkrut)  dan bagaimana cara mencegahnya.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda tentang konsep sistem trading yang memiliki positive expectancy.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda tentang analisis teknikal, bagaimana memahami chart, menentukan trend, menentukan support dan resistance, bagaimana mengaplikasikan ilmu candlestick, bagaimana menentukan pola grafik (chart pattern), bagaimana menggunakan indikator trading.

Saya bisa memberikan kepada Anda banyak sistem trading yang profitable beserta cara menggunakannya.

Saya juga bisa memberikan bukti-bukti kepada Anda jika sistem trading tersebut memang profitable.

Saya bisa menunjukkan statistik setiap sistem trading tersebut dan bagaimana kinerja sistem trading tersebut.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda tentang Money Management dalam trading.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda tentang Risk Management yang benar agar Anda tidak bangkrut.

Saya bisa mengajarkan tentang konsep Risk to Reward Ratio.

Saya bisa mengajarkan tentang Position Sizing yang benar tiap transaksi, berapa besar posisi yang harus Anda miliki dalam satu transaksi.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda bagaimana cara membuat trading jurnal.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda bagaimana mereview setiap transaksi.

Saya bisa mengajarkan kepada Anda bagaimana memahami statistik dalam trading.

Itu semua bisa saya ajarkan. Itu semua bisa Anda pelajari dan bisa Anda pelajari kurang dari 6 bulan.

 

Lantas apakah setelah Anda mempelajari itu semua Anda bisa langsung berhasil dan langsung bisa profit konsisten?

TIDAK!

Kenapa?

Karena SKILL TRADING-NYA BELUM NEMPEL DALAM DIRI ANDA.

Mengetahui dan melakukan adalah dua hal yang berbeda.

Anda bisa mengetahui semua ilmunya, tapi untuk melakukan atau memperaktekkan semua ilmunya Anda butuh waktu.

Anda tidak akan berhasil semudah itu dalam trading.

Mempelajari hal-hal yang saya sebutkan di atas mungkin hanya 10% saja dari faktor penentu keberhasilan Anda sebagai trader. Itu semua masih ilmu-ilmu dipermukaan saja.

 

Ada banyak hal-hal yang harus Anda pelajari sendiri langsung dari Market!

Hal-hal tersebut yang tidak bisa saya ajarkan kepada Anda, suatu ilmu yang tidak bisa di transfer.

Hal-hal yang tidak akan Anda dapatkan dari seminar trading manapun.

Hal-hal yang tidak akan Anda ketahui hanya dengan membaca banyak buku-buku trading.

 

Apa saja hal-hal tersebut?

 

KEKONSISTENAN

Saya tidak bisa mengajarkan tentang kekonsistenan kepada Anda.

Saya bisa ngasih ilmu tradingnya, tapi kalo Anda gak gunain ilmu tersebut secara konsisten buat apa?

Saya gak memiliki kuasa untuk memaksa Anda untuk konsisten.

Anda-lah yang harus mengajari diri Anda untuk trading secara konsisten.

 

KEGIGIHAN

Saya tidak bisa mengajari Anda tentang kegigihan.

Jika satu dua kegagalan udah membuat menyerah di tengah jalan, bagaimana mau bisa profit konsisten?

Dan bagaimana pula cara saya bisa memaksa Anda untuk berhasil?

Jika jalan hidup Anda sebagai trader mulus-mulus aja apakah Anda dapat dikatakan gigih?
Tidak bukan?

Kesulitanlah yang akan mengeluarkan kegigihan dalam diri Anda.

 

KEDISIPLINAN

Saya tidak bisa mengajarkan tentang kedisiplinan kepada Anda.

Saya sudah memberikan strategi trading profitable kepada Anda, tetapi jika Anda tidak mampu secara disiplin menjalankan sistem trading tersebut pada banyak transaksi apakah bisa profit konsisten?

Jika 5 kali kerugian beruntun sudah cukup untuk membuat Anda ragu-ragu, siapa yang bisa meyakinkan diri Anda?

Andalah yang melatih diri Anda untuk disiplin.

 

KESABARAN

Saya tidak dapat mengajari Anda tentang kesabaran.

Jika Anda tidak melatih diri Anda untuk sabar menuggu peluang trading muncul saat ini juga, maka sampai kapanpun Anda tidak akan pernah bersabar.

Latilahlah diri Anda untuk sabar melihat harga menuju target profit yang sudah Anda tentukan.

Hanya Anda yang bisa melatih diri Anda untuk sabar melihat uang di rekening trading Anda bertumbuh secara perlahan.

 

BANGKIT DARI KERUGIAN

Saya tidak bisa mengajari Anda untuk bangkit dari kerugian.

Saya trader dan saya pasti mengalami yang namanya kerugian. Dan saya pernah mengalami hingga 20 kali beruntun. Dan saya harus mengalami Maximum Drawdown hingga 30%. Dan itu rasanya sakit!

Sudah capek-capek trading secara disiplin dan konsisten tetapi masih rugi juga!

Tapi saya bisa bangkit.

Apakah Anda bisa bangkit dari kerugian? Hanya Anda yang bisa jawab.

 

KERENDAHAN HATI

Saya tidak bisa mengajari Anda tentang kerendahan hati.

Jika Anda mengalami beberapa kali kemenangan beruntung yang spektakuler, bagaimana cara saya mengajari Anda untuk tidak besar kepala?

Jika Anda mengalami beberapa kali kerugian beruntun yang sangat menyakitkan, bagaimana cara saya meyakinkan Anda bahwa itu adalah pelajaran paling berharga dalam hidup Anda?

 

KETEKUNAN

Saya tidak bisa mengajari Anda tentang ketekunan.

Jika dalam beberapa tahun awal belajar trading dan hasilnya belum kelihatan, apakah  Anda akan tetap tekun belajar dan tetap tekun mempraktekkan ilmu trading sampai berhasil atau Anda malah ganti haluan?

Hal-hal yang saya sebutkan diatas HANYA BISA ANDA PELAJARI SENDIRI melalui pengalaman trading.

TIDAK ADA YANG DAPAT MENGGANTIKAN PENGALAMAN sama seperti tidak ada yang bisa menggantikan posisi Ainun di hati Habibie (tsaaaaaahhhh…).

Konsistensi, disiplin, kegigihan, kesabaran, mampu bangkit dari kegagalan, mampu rendah hati dan ketekunan datangnya dari dalam diri Anda sendiri dan ITULAH RAHASIA TRADING YANG SESUNGGUHNYA!

Rahasia profit konsisten melalui trading ada dalam diri Anda sendiri.

Itulah sebabnya walaupun banyak orang yang ikut seminar trading hanya sedikit sekali yang bisa profit konsisten.

Sedikit yang berhasil.

Kebanyakan orang tidak mengenali siapa diri mereka sendiri.

Mereka hanya mau uang yang sangat banyak dari trading dalam waktu yang sangat singkat dan dengan usaha yang sangat sedikit.

Hanya itu.

Mereka tidak mau menggali lebih dalam untuk mengetahui skill trading apa saja yang harus dikuasai untuk dapat berhasil sebagai trader.

Tidak ada orang yang mau peduli terhadap keberhasilan trading Anda!

Enggak ada!

CAMKAN ITU BAIK-BAIK KI SANAK!

Karena tidak ada orang yang peduli kepada Anda maka Anda harus peduli kepada diri Anda sendiri.

Ada sih satu sosok yang peduli pada Anda yaitu TUHAN Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang Lagi Maha Sabar melihat tingkah Anda yang isi kepalanya mau duit aja tapi gak mau usaha yang kalo dibilangin suka ngeyel.

 

Memangnya Anda pikir dengan menulis berbagai artikel trading di blog ini saya peduli kepada Anda?

Mohon maaf nih yah. E-N-G-G-A-K!

Saya tidak sedang berusaha meyakinkan orang yang bukan trader untuk menjadi trader.

Saya tidak sedang berusaha membuat trader malas jadi trader rajin.

Saya tidak sedang mencoba mengubah trader amburadul menjadi trader disiplin.

Saya tidak sedang mengajari trader yang keras kepala dan keras hati.

Tidak.

Semua artikel trading dalam blog ini saya tujukan kepada mereka yang telah berkomitmen dari awal untuk menjadi trader yang lebih baik setiap hari dan bisa meraih profit konsisten.

Kepada trader-trader yang berniat memperbaiki diri, kepada trader-trader yang mau mengubah kebiasaan buruk dalam trading, kepada trader-trader yang mau membuka pikiran untuk ilmu-ilmu baru, kepada trader-trader yang pantang menyerah, kepada trader-trader yang di dalam hatinya memiliki keyakinan kuat untuk berhasil, kepada trader-trader yang percaya berhasil dalam trading bukanlah hal yang mustahil.

Jika Anda tidak termasuk yang saya sebutkan diatas ya tidak apa-apa.

No hard feeling. Gak perlu sakit hati.

 

Jika Anda mau menyerah, sekaranglah saat yang tepat. Menyerahlah sekarang. Lagipula tidak semua orang cocok jadi trader. Trading hanya untuk orang-orang bermental baja, bukan untuk orang-orang bermental dodol garut.

 

Untuk berhasil dan banyak uang Anda gak harus jadi trader, banyak profesi lain yang bisa Anda pilih. Misalnya pengacara. Anda bisa jadi seperti Hotman Paris.

Atau Anda bisa jadi tukang bubur kacang ijo yang keuntungan bersih hingga Rp 500.000/hari.

Atau Anda bisa mencoba menjadi mucikari. Duduk-duduk dapat duit juga tuh, yang kerja orang lain.

Atau Anda tertarik ikut pesugihan barangkali? Menjual jiwa Anda pada Iblis (itupun kalo jiwa Anda ada harganya).

Atau mau jadi preman terminal aja?

Atau Tukang Parkir yang bisa mengantongi duit Rp 100.000/jam?

 

“There is nothing more important than your emotional balance.” – Jesse Livermore

 

Kekuatan mental sangat diperlukan trader untuk tetap waras ditengah badai ketidakpastian setiap hari dalam trading. Karena sering sekali trader ketika rugi mereka tidak hanya kehilangan uang, tapi kehilangan kepercayaan diri juga.

Dan itu sangat berbahaya.

Ketika trading cukuplah Anda hanya kehilangan uang, bukan kehilangan keyakinan dan kepercayaan diri Anda. Dan emosi Anda harus tetap stabil agar Anda tetap trading dengan berpikir objektif dan keputusan-keputusan trading yang Anda ambil memang berdasarkan trading rules yang telah Anda buat.

Dan untuk sampai ke level itu Anda perlu melatih diri Anda setiap kali trading.

Melatih diri Anda untuk kuat secara mental dan emosional.

 

Good Luck!

 

Enjoy the process and have good trading habits!

113 comments

  1. Saya adalah penggemar tulisan tulisan Bapak Lukas di traderpemenang.com, Sangat Mencerahkan dan menambah wawasan sy diluar teknis Trading, Terimakasih Pak Lukas, Selamat Tahun Baru 2020, Sukses dan Sehat selalu.

  2. Mantap nih.
    Saya baru tau blog ini.
    Ternyata isinya sangat bagus.
    Nyesal baru tau
    he he he

    Semoga banyak orang yg tercerahkan

  3. Sedari awal saya sangat tertarik dengan artikel2 pak Lukas,,,
    Setiap artikel tak pernah terlewatkan utk saya baca,sangat menarik sekali membuat saya semakin sungguh2 melatih diri utk menjadi trader yang berhasil.
    Salam sukses utk pak Lukas .
    Semoga tak pernah berhenti menulis artikel yang sangat mencerahkan ini.

    1. Selamat siang Pak Dedi,

      Semoga apa yang saya bagikan bermanfaat dan mempercepat proses pad Dedi menjadi trader yang bisa profit konsisten dan menjadi trader yang lebih baik setiap hari. Terimakasih untuk doa baiknya.

      Salam,
      Lukas

  4. Tulisan pak Lukas, sangat mengena sekali dengan pola pikir saya
    isi tulisan dan masukan ini bukan hanya untuk trader saja tp juga cocok untuk profesi2 lain
    saya sedang belajar saham, emang susah tp saya mau jadi gigih.
    saham menguji mental dan kesabaran

  5. Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?

    you make blogging look easy. The overall look of your site is magnificent, as well as the content!

  6. Thanks, I’ve just been searching for information approximately this topic for a while and yours is the greatest I have came upon till now.
    However, what about the bottom line? Are you certain concerning the supply?

  7. I must thank you for the efforts you’ve put in writing this site.

    I’m hoping to see the same high-grade blog posts by you in the future as well.
    In fact, your creative writing abilities has inspired me to
    get my very own website now 😉

  8. Fascinating blog! Is your theme custom made or did
    you download it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really
    make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Appreciate it

  9. I feel that is one of the so much vital info for me.
    And i am happy reading your article. However want to statement on few common issues,
    The web site taste is wonderful, the articles is actually excellent : D.

    Excellent task, cheers

  10. Hello there! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog.
    Is it very difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast.
    I’m thinking about setting up my own but I’m not
    sure where to start. Do you have any points or suggestions?
    Thank you

  11. I simply could not leave your website prior to suggesting that I actually enjoyed the
    standard information a person provide in your guests?
    Is going to be back steadily to inspect new
    posts

    Look into my webpage: fb88

  12. It can one of the most significant global dark web
    takedowns to be able to date: 179 arrests propagate across
    six countries; five hundred kilograms of drugs grabbed; $6.
    5 million throughout cash and cryptocurrency confiscated. And while it seemed to be
    announced today, Operation Disruptor traces its roots again to May 3, 2019.
    That’s the day of which German police seized Inventory market Market, the well-liked
    underground bazaar that presented international authorities everything that they needed to upend the particular dark web drug trade.
    It can unclear how big a new dent or dimple Procedure Disruptor will make
    in the end; the dark web drug marketplace tends to bounce again, even after the high-quality collapses of marketplaces such
    as the Silk Road in addition to AlphaBay. But even when police is
    playing an endless game of Whac-A-Mole, is actually no less than gotten extremely skillful at whacking.
    In typically the US, Operation Disruptor performs out across dozens involving court papers and all-around 120 arrests.
    In Iowa, members of any group identified as PillCosby were incurred with mailing out above a million pills lace-up with fentanyl.

    Prosecutors throughout Washington, DC, allege that will David
    Brian Pate hidden thousands of OxyContin, Xanax, and morphine pills within souvenir
    maracas.

    My page … Bunker.Icrypt.me

  13. It can one of the greatest global dark web takedowns in order to date: 179
    arrests propagate across six countries; five-hundred kilograms of drugs gripped; $6.
    5 million throughout cash and cryptocurrency confiscated.
    And while it has been announced today, Operation Disruptor traces its roots back again to May 3, 2019.
    That’s the day that will German police seized Share market Market, the well-liked underground bazaar that presented international
    authorities everything these people needed to upend
    the particular dark web drug trade. It can unclear how big the
    dent or dimple Procedure Disruptor will make over
    time; the dark web drug marketplace tends to bounce again, even after the high-quality collapses
    of marketplaces just like the Silk Road and even AlphaBay.

    But even when police force is playing an timeless game of Whac-A-Mole,
    is actually at the least gotten extremely skillful at whacking.
    In typically the US, Operation Disruptor performs out across dozens associated with court papers and about 120 arrests.
    In Kansas, members of your group recognized as PillCosby were
    billed with mailing out more than a million pills lace-up with fentanyl.
    Prosecutors inside Washington, DC, allege that will David
    Brian Pate hidden thousands of OxyContin, Xanax, and morphine pills within souvenir
    maracas.

    Also visit my web blog: canadahq url

  14. It can one of the biggest global dark web takedowns to be able to date: 179 arrests distributed across six countries; five-hundred kilograms of drugs grabbed; $6.
    5 million inside cash and cryptocurrency confiscated.

    And while it had been announced today, Operation Disruptor traces its roots back again to May 3, 2019.
    That’s the day that will German police seized
    Share market Market, the well-liked underground bazaar that provided international authorities everything these people
    needed to upend the particular dark web drug trade.
    Really unclear how big the dent or dimple Functioning
    Disruptor will make in the end; the dark web drug marketplace tends
    to bounce again, even after the high-quality
    collapses of marketplaces such as the Silk Road plus AlphaBay.
    But even in case law enforcement officials is
    playing an timeless game of Whac-A-Mole, it can a minimum of gotten extremely experienced at whacking.
    In the particular US, Operation Disruptor performs out
    across dozens associated with court papers and close
    to 120 arrests. In Kansas, members of your
    group acknowledged as PillCosby were incurred with mailing out
    above a million pills lace-up with fentanyl. Prosecutors within Washington, DC, allege of which
    David Brian Pate hidden thousands of OxyContin, Xanax, and morphine pills within souvenir maracas.

    My site – Canadahq Link

  15. Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering
    if you get a lot of spam remarks? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can advise?
    I get so much lately it’s driving me mad so any support is very much appreciated.

  16. Good day I am so glad I found your web site, I really
    found you by error, while I was browsing on Aol
    for something else, Regardless I am here now and would just like to say cheers for a
    fantastic post and a all round enjoyable blog (I also love the
    theme/design), I don’t have time to look over it all at
    the minute but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time
    I will be back to read a lot more, Please do keep up the awesome
    job.

  17. I am curious to find out what blog platform you have
    been working with? I’m having some small security issues with
    my latest website and I’d like to find something more risk-free.
    Do you have any solutions?

  18. Thanks , I have recently been looking for information about this
    subject for a while and yours is the best I have found out so far.
    However, what about the bottom line? Are you certain concerning the
    source?

  19. Hey very nice site!! Man .. Excellent .. Wonderful ..
    I’ll bookmark your web site and take the feeds also?

    I’m satisfied to search out so many helpful info here within the submit,
    we need develop more techniques in this regard, thanks for sharing.
    . . . . .

  20. Wow, superb blog layout! How long have you been blogging for?
    you made bloggikng look easy. The overrall look of your site is great, let alone the content!

    kami adalahsbobt indonesia

  21. I was recommended this web site by my cousin. I am not sure whether or not
    this publish is written by him as no one else realize such special approximately my difficulty.
    You are amazing! Thank you!

  22. Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A theme like yours with a few simple adjustements would really make
    my blog jump out. Please let me know where you got your design. Thanks

  23. An outstanding share! I’ve just forwarded this onto
    a colleague who was doing a little research on this.
    And he actually ordered me dinner simply because I found it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanks for spending some time to discuss this matter
    here on your internet site.

  24. You say the beginning is like 60s era Hitchcock Bond, I say you really *need* to see the 1949 movie The Third
    Man. Fun fact: The Third Man stars Orson Welles who was Le Chiffre
    in the 1967 of Casino Royale.

  25. I’m not sure where you are getting your information, but great topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding
    more. Thanks for wonderful information I was looking for
    this info for my mission.

  26. Woah! I’m really digging the template/theme of this
    site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s
    hard to get that “perfect balance” between user friendliness and visual appearance.
    I must say that you’ve done a amazing job with this. Also, the blog loads very fast for me on Opera.
    Outstanding Blog!

  27. Hello there, I found yoir site by thee use of Gooigle while
    lookiong for a related subject, your web site got here
    up, it appears to bbe like great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Hello there, simply changed into aware of your blog
    through Google, and located that it’s really informative.
    I’m gonna be careful for brussels. I’ll be grateful in case you continue this in future.
    Many otgher people wipl be benefited from your writing.
    Cheers!

  28. I remember the last time I was at Primm was around June 2019.

    The area used to be good back then with buffalo bills opening with
    rides on the weekends. Monorails were also used
    to open from Primm valley to both buffalo bills and whiskey Pete’s on the weekends before too.
    The outlets, as well used to have lots of shopping places and restaurants
    there too. Until now, Primm and their outlets started to go downhill, closing so many places and restaurants there like
    maybe 5 or less than 5 years ago. But yeah, overall I still like that place ever since I was
    young and little at that time.

  29. I delight in, result in I found just what I was having a look for.
    You’ve ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a great day.
    Bye

  30. Ahaa, its pleasant dialogue regarding this piece of writing here at this weblog,
    I have read all that, so now me also commenting here.

  31. I’m really loving the theme/design of your weblog. Do you ever run into
    any browser compatibility issues? A small number of my blog visitors have
    complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.

    Do you have any tips to help fix this problem?

  32. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as
    though you relied on the video to make your point. You definitely know what youre talking about, why waste your
    intelligence on just posting videos to your site when you could
    be giving us something informative to read?

    my site basalam [Janina]

  33. I was excited to uncover this website. I want to to thank you for ones time
    for this particularly wonderful read!! I definitely enjoyed every part of it and I have you bookmarked to see new
    stuff on your web site.

  34. خرید بک لینک و پیوند
    بک لینک چیست؟
    لینک و پیوند سازی را میتوان پربحث ترین زمینه در بهینه
    سازی وب سایت دانست و ایده ها متضاد اکثری
    در باب تاثیر خرید بک لینک قوی
    و پیوند بر بهینه سازی وب سایت و راهکار اجرای آن موجود
    هست . در‌این مطلب سعی می‌کنیم نخست دریابیم
    خرید بک لینک حرفه ای و پیوند چه می‌باشد
    و بعداز آن آنالیز کنیم چه تاثیری بر سئوی سایت ما خواهد داشت .

    لینک و پیوند سازی یا این که کسب و خریداری بک لینک ارزان مراحل
    اخذ پیوند از دیگر وبسایت های اینترنتی
    برای وبسایت خودمان است . مراد
    ما از لینک و پیوند نوشته یا این که تصاویری می باشند که با کلیک بر روی
    آنان استفاده کننده به کاغذ دیگری در وب انتقال می یابد .
    ربات های گوگل فرصت باز نگری یک
    ورقه لینک و پیوند های مو جود در آن
    را هم تحلیل کرده و بدین صفحه ها پیوند شده مراجعه می‌نمایند .
    به همین صورت مسیر حرکتی ربات گوگل در وب صورت می‌گیرد .

    متن لینک شده یا Anchor Text
    نوشته لینک شده بدین مضمون‌ است که
    پیوند بر روی چه عبارتی قرار داده شده‌است .
    بعنوان نمونه در پیشین همگانی
    بود که میگفتند “ برای ورود به تارنما اینجا کلیک نمایید ” و لینک را بر
    روی کلمه و واژه اینجا قرار میدادند .
    در فعالیت عبارت “ اینجا ” نوشته پیوند شده
    یا این که به عبارتی Anchor Text به حساب می‌آید .

    زمانیکه گوگل یک بک پیوند به تارنما شمارا تماشا مینماید به انکر
    تکست اعتنا متعددی داشته و عملا قیمت و اعتبار منتقل شده به وب سایت شما درین عبارت خواهد بود
    . در صورتیکه تارنما شما با عبارت “ کتاب ” پیوند شده باشد منزلت شما
    وقتی که یک استفاده کننده در گوگل عبارت
    کتاب را کاوش می نماید خوبتر خواهد شد
    البته در صورتی‌که این لینک با عبارت “ گوشی ” ساخت شده باشد منزلت
    شما در عبارت “ گوشی ” بهبود خواهد یافت .

    خرید بک لینک از دید گوگل
    نسبتاً تمام وبمستران فعلا از تاثیر
    منفی خرید بک لینک بر سئوی وب سایت و کسب لینک و پیوند
    های متعددی و نامطلوب آگاه می‌باشند .
    یکی‌از سوال های رایجی که خواننده گان وبلاگ مطرح می‌نمایند این است که , “ خرید بک لینک و
    پیوند از وب سایت های با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ گوگل چه‌گونه متوجه مبلغی بودن آن خواهد شد؟

    جواب به‌این سوال عمل فراوان راحتی است ,
    خرید بک پیوند فعالیت صدق نیست!
    در صورتی‌که بدنبال کسب مقام مطلوب در حاصل گوگل
    می باشید و طرح ریزی دراز
    مدتی برای عمل خویش دارید , خرید بک پیوند رویه قابل
    قبولی نمیباشد چون احتمال دارد شما‌را با اشتباهات دور از شوخی
    نظیر جریمه وبسایت بوسیله گوگل در آتی روبرو نماید .

    به لهجه بی آلایش , گوگل خرید بک لینک
    تضمینی و پیوند را بعنوان یک رای مثبت از
    سمت یوزرها یا این که وب سایت های دیگر به کاغذ یا این که تارنما شما می شناسد
    . با کسب رای بیش تر شما بخت برد در همه
    پرسی گوگل را خواهید داشت .

    گوگل صراحتا اعلام کرده که خرید بک لینک و پیوند برخلاف سیاست
    های این وب سایت بوده و تخلف شناخته میشود .
    خلل از جایی آغاز می شود که یوزرها فکر‌می‌کنند با خرید رای
    می توانند موتور کاوش را فریب داده و در‌این همه پرسی غالب باشند اما تحلیل گوگل بر خرید بک لینک و پیوند زیاد پیچیده و
    قادر است .

    Also visit my website – buybacklink.splashthat.com

  35. Hi there! I just want to give you a big thumbs up for your great information you have right
    here on this post. I’ll be coming back to your
    site for more soon.

    Feel free to surf to my page – discuss

  36. وب سایت های زیادی هستند
    که در زمینه انتشار موزیک
    های ایرانی و خارجی فعالیت
    می کنند، اما بسیاری از آن ها پس از
    مدتی دچار مشکلات زیادی خواهند شد، احتمالا شما هم هنگام
    دانلود آهنگ جدید از سایت های ایرانی با تبلیغات پرتعداد روبرو خواهید شد، هر
    چه به دنبال لینک دانلود هستید به هدفتان نمی رسید.

    در این وضعیت احتمالا کلافه
    شده و سایت را ترک می کنید و به سراغ لینک های دیگر می
    روید.

    اگر از این وضعیت خسته شده اید و می خواهید
    تمامی موزیک های روز را به صورت یکجا دانلود کنید
    صفحه اصلی گلسارموزیک هم اکنون در دسترس شماست.

  37. Gamingha.com is a reference for teaching the matters related to
    computer, IT, and gaming world.

    In the site of Gamingha, our group attempts to publish
    educational materials on Gaming Computer, Gaming Console, Gaming
    Mobile, hardware, software, Internet, and technology in a simple and applicable
    way. It is attempted to post the materials regularly and daily on the site.
    Gamingha site operates in several sections for
    now, enhancing qualitatively and quantitatively the sections gradually.
    The following sections are discussed among the others.

    Gaming: In this section, we are trying to describe all of
    the matters required for a professional gamer. The section is
    divided into several categories such as Gaming Computer, Gaming Console, and Gaming Mobile to
    cover all of the fans of each gaming area.

    Hardware: In this section, our group aim to explain the usage of hardware components of the computer
    and electronics world in a simple way. In some matters,
    the differences of the components are mentioned.

    Internet, and technology: This section is related to the educational materials of the
    Internet and technology world. We attempt to explain the materials of the Internet and technology world simply and understandably.

    Software: In this section of Gamingha site, we try to discuss simply the materials related to the software area.
    In this section, the topics of Microsoft Windows and Android
    are taught.

    These are the main sections of the Gamingha site.

    We hope to enhance every day the published materials on the site by the accompaniment of dear viewers.

  38. What i don’t realize is if truth be told how you are now not really a lot more neatly-preferred than you may be right now.
    You’re so intelligent. You know therefore significantly in the case
    of this topic, produced me in my opinion consider it from a lot of various angles.

    Its like men and women don’t seem to be fascinated except it is one thing to
    do with Woman gaga! Your own stuffs nice.
    All the time care for it up!

  39. Best Online Brokers in 2020
    Whether you are beginner or a professional trader, finding new trading opportunities like best forex trading deals is always interesting, and opportunities come with new online brokers or the new portfolios that
    regulated FX or CFD brokers provide to public.

    Having said that, finding the best CFD brokers in 2020 can be
    a bit tricky, especially with growth rate of scams
    and illegal brokers and growing advertisement that almost all of
    them claim that they are the best online broker.
    As an Independent reviewer, we have reviewed around
    31 tier-1 CFD Brokerage and evaluated their offers, portfolio and Market, payment (Withdraw & Deposit), customer support,
    trading fees, Education, online trading platform Research,
    Account Opening, base currencies, and many more
    factors.

    A quick review and list of top online brokers of this month is presented below.
    You can either go to the consolidated list view or read their
    in-depth reviews separately.

  40. Excellent post. I was checking constantly this weblog and I am impressed!
    Extremely helpful information specifically the remaining
    phase 🙂 I maintain such info much. I was looking for this particular information for a very lengthy
    time. Thank you and best of luck.

    My web-site :: 188bet

  41. Hey! I know this is somewhat off-topic however I had to ask.
    Does running a well-established website such as yours take a massive
    amount work? I am completely new to writing a blkg however I ddo wrire in my journal
    daily. I’d like to start a blog so I can easily shyare myy personal experience and
    feelings online. Please let me know if you have any
    ideas or tips for brand new aspiring bloggers. Thankyou!

    Рулонный газон Киев web site
    веерные форсунки для полива

  42. Wonderful site. Plenty of useful information here.
    I’m sending it to a few friends ans additionally sharing in delicious.
    And obviously, thanks for your effort!

    Also visit my webpage; w88

  43. طی تحقیقات به عمل آمده دستگاه های گرمایش تابشی بهترین گزینه برای گرمایش
    محیط هایی با فضای بزرگ است. علت این موضوع
    مصرف انرژی بسیار کمتر نسبت به گزینه‌های مشابه،
    میزان تولید آلاینده کم تر و راندمان بسیار بالا
    نسبت به میزان مصرف انرژی ‌ای است که از خود نشان می‌دهند و
    از همه مهم‌تر، هزینه تعمیر و نگهداری پایین و عمر مفید
    بالا، استفاده از این سیستم ها را برای
    مصرف کننده بسیار جذاب کرده است.

    این محصولات با عناوینی مانند؛ بخاری تابشی ، بخاری صنعتی و هیتر تابشی نیز شناخته می‌شوند، اما مشهورترین عنوان برای
    این گروه از محصولات همان ” گرماتاب ” است.

    گرماتاب برند ثبت شده شرکت ایران مشعل است.
    سامانه های گرمایش تابشی گرماتاب
    در سال 1379 به همت شرکت ایران مشعل و با بکار گیری جوانان و متخصصین تحصیل کرده و
    کارآزموده این شرکت به بازار عرضه شد.

    با توجه به تجربه درخشان شرکت در زمینه اجرای موتور خانه های بزرگ حرارت مرکزی و گرمایش
    سالن های بزرگ و مشاهده عدم کارائی مطلوب و
    اتلاف زیاد انرژی با روش های مذکور،
    شرکت با نگاهی پرسش‌گر و جستجو‌ طلب و
    با عنایت الطاف خاص الهی موفق گردید برای اولین بار در ایران، یکی از بزرگ
    ترین خلاء های موجود در سیستم های گرمایش برای اماکن بزرگ را
    با وارد کردن سیستم گرمایش تابشی گرماتاب به بازار (با همکاری شرکت AMBIRAD انگلستان) برای همیشه حل نماید.

    اگر بخواهیم مهمترین موارد استفاده از محصولات “گرماتاب” را نام ببریم، می‌توانیم
    به تأمین گرمایش فضای باز، گرمایش رستوران، گرمایش تراس منزل و ویلا، گرمایش تعمیرگاه خودرو، گرمایش سالن های ورزشی،
    گرمایش گلخانه، گرمایش مرغداری، گرمایش سالن صنعتی و مواردی از
    این دست، اشاره کنیم.

    امروز ایران مشعل این افتخار را دارد که طی 20 سال عرضه ” گرماتاب”
    در ایران، موفق به فروش بیش از 50000
    دستگاه در صنایع مختلف گردیده و همواره انتخاب اول مشتریان است و به عنوان بزرگترین تولید کننده و
    عرضه کننده سیستم های گرمایش تابشی
    در ایران، به فعالیت خود با امید و قدرت ادامه می‌دهد.

    ایران مشعل و گرماتاب به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکرده و به همین دلیل بالاترین دوره گارانتی
    این محصولات را در بازار ایران داراست.
    5 سال گارانتی فن و مشعل، 10 سال گارانتی لوله های تابشی و 15
    سال خدمات پس از فروش، تضمین ادعای گرماتاب و ایران مشعل
    برای ارائه بالاترین کیفیت محصول
    در بین دیگر رقباست.

    در راستای حمایت از کالای با
    کیفیت ایرانی و نظر به ایجاد شرایط آسان خرید برای مشتریان محترم،
    شرکت ایران مشعل اقدام به برگزاری کمپین سراسری فروش ویژه با عنوان “فکر زمستونت باش”
    نموده است. در زمان برگزاری کمپین،
    شرایط آسان خرید با کمترین پیش پرداخت به همراه تسهیلات بلند مدت بدون بهره برای مشتریان گرامی فراهم است.

    ” گرماتاب” فقط با ضمانت طلایی ایران مشعل

  44. I think the admin of this web page is in fact working hard in support of his website,
    as here every stuff is quality based information.

    Here is my homepage – fb88

  45. Excellent article. Keep posting such kind of
    info on your blog. Im really impressed by your blog.
    Hello there, You have performed an excellent job. I’ll certainly digg it and personally recommend to my friends.
    I’m sure they will be benefited from this site.

    Here is my web-site w88

  46. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was
    good. I do not know who you are but certainly you’re going to a
    famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

    Here is my web site :: m88

  47. I was recommended this web site through my cousin. I’m no longer sure whether or not this post is
    written via him as no one else understand such specified approximately
    my problem. You are incredible! Thank you!

    Here is my web page fun88

  48. Hey just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your article seem to be running off the screen in Opera.
    I’m not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I
    figured I’d post to let you know. The style and design look great though!
    Hope you get the problem solved soon. Kudos

  49. I think this is one of the most significant information for me.
    And i am glad reading your article. But wanna remark on some general things,
    The site style is great, the articles is really great :
    D. Good job, cheers

  50. It’s appropriate time to make a few plans for the future and it is time to be happy.
    I have read this post and if I could I desire to recommend you few attention-grabbing issues or tips.
    Maybe you can write next articles referring to this article.
    I wish to learn even more issues about it!

  51. Finding someone that they are going to interpret its which implies loss
    and grieving and could also be pretty expensive.
    Proceed your studying will meet any individual or If a person receives could also be.

    Examine them out on your minutes and 350 for 1 you may be posing.
    We might present the self-empowerment that you simply needn’t develop into very empathic to not be trusted.
    Welcome to trusted psychics for over 20 years Erica connects with the subsequent.
    Standard of your family members who’ve been engaged in interdisciplinary analysis for a
    few years. Thursday’s champagne brunch event held right here and
    don’t embody connections with members of the family.
    Please be pleased household in a warm and loving souls who embrace anybody who
    crosses their path. But these of who they’re prompted in path of reaching the proper emotional area to make.
    As nicely with my clients would make 7 an hour
    can go pretty swiftly. A typical session can embrace a mixture of presents to ascertain If they’ve.
    What higher technique to be protected nevertheless in your notion the correct
    tarot session by means of.

  52. My brother recommended I may like this blog. He used to be totally
    right. This publish truly made my day. You can not believe simply how much time I had spent for this information! Thank you!

  53. My brother suggested I might like this blog. He was once totally right.
    This post truly made my day. You can not believe just
    how a lot time I had spent for this info! Thanks!

  54. May I simply say what a relief to discover somebody who genuinely understands what they’re talking about on the net.
    You certainly know how to bring starting an agency issue to
    light and make it important. More and more people need to check this out and understand
    this side of the story. I can’t believe you are not more popular because you most certainly
    have the gift.

  55. Hi there I am so delighted I found your weblog, I really found you by accident,
    while I was browsing on Bing for something else, Anyhow I am here now and would just like to say thanks for
    a marvelous post and a all round entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read it
    all at the minute but I have book-marked it and also added
    your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the great job.

  56. Hi! I’m at work browsing your blog from my new iphone 4! Just wanted to say I love reading through your
    blog and look forward to all your posts! Keep up the excellent work!

  57. We absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be exactly I’m looking
    for. Would you offer guest writers to write content in your case?

    I wouldn’t mind producing a post or elaborating on many of the subjects
    you write in relation to here. Again, awesome site!

    My website: 188bet

  58. My spouse and I stumbled over here by a different web address and thought I might check
    things out. I like what I see so i am just following you.
    Look forward to looking into your web page repeatedly.

    My web site: خرید بک لینک تضمینی (Sima)

  59. Very soon this web page will be famous among
    all blogging and site-building visitors, due to it’s good articles or reviews

  60. Hello! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?

    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a
    few months of hard work due to no back up. Do you have any methods to stop hackers?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *